Végső simítások

Csomagolás,átcsomagolás,átcsomagolás még kétszer... tizenkétszer

Lassan-lassan idő lesz, másképpen el kellett kezdeni csomagolni, na ez egy nagyon nem egyszerű feladat lett!

Egységnyi cucc, egységnyi táska és kész, gondoltam én kis balga.

Adott bizonyos elengedhetetlen holmik megléte - sátor,hálózsák,derékalj - mert ugye ezek nélkül bajos a nyugodt éjjeli pihenés, és adott bizonyos mennyiségű ruhanemű, ami már első látásra sem fog beférni a táskába....

Szóval indul a matek és a kiszámoló, kell-nem kell-nagyon nem kell, szentháromság között. De  - két órás helyben futás,és két baromi erős kávé után - rövid idő alatt dűlőre jutottam magammal, meg a bent lakó kis ördöggel, és egy elég kompakt kis cuccot sikerült összerakni.Még kötszer és gyógyszer is jutott a csomagba. 

Pénz,paripa,posztó,vonatjegy megvan, kora hajnalban - 04:53 vonattal Vácra - indulás.

06:10-kor indul a nemzetközi Vácról tovább.

Határon át, meg nem is

Mi terveztünk, a hőség meg végzett.

Szóval és tettel, balatoni kört terveztünk, börzsönyi túrákat, aztán beköszöntött a banánérlelő trópusi hőség és izzadás lett a túra helyett, mert azért mindennek van határa, olvadt aszfalton nem tekerünk!

 

De ezen a héten kissé engedett a hőség, szinte hűvös 33 fok volt, így lassan de biztosan kimozdultunk egyet, hogy a cseh túra előtt legyen már valamennyi kilométer a lábunkban. Találtunk is egy remek kis túra útvonalat, ami hajaz a cseh dombsághoz és a táv is megfelelő volt. 

Egy remek karika az Ipoly mentén, 80 km többé-kevésbé, kb. 550 m szint, remek utak, és nem utolsó sorban remek sörök!

Mivel sportembereknek nevezzük magunkat, így Szobig természetesen vonattal utaztunk, majd innen kezdtünk csak a nyeregbe dolgozni. Letkésig a csodás Ipoly völgyben haladtunk, majd hol közel, hol távolabb a folyótól folytatódott az utunk egészen Tésáig, ahol az országút a határ maga. 

Itt átléptük a "gúnyhatárt" és egy nyomokban aszfaltot is tartalmazó útnak csúfolt valamin leereszkedtünk Ipolyviskre. kis technikai szünet után - kocsma látogatás, szigorúan Kofolát fogyasztva (a helyi Kóla) - tovább tekertünk. 

És itt jött a meglepetés, az utak kiváló mínőségüek, a rajta közlekedők pedig magyar bringás szemmel nézve ufók! itt nincs idegbeteg előzés, leszorítás,centizés, ha nem tud előzni akkor jöb utánad a te tempódba, és nem a kerekeden, hanem tisztes távolságban, amikor el tud menni akkor pedig átmegy a felezővonalon és úgy előz!

Szete után jó kis hullámvasút az út, egy 12 % emelkedővel. Utána csendes és szerény kis falvakon tekertünk keresztül, egészen Szalkáig. itt volt a második technikai szünet és azért itt már lecsúszott egy-három korsó sör is.

A penzumból már csak 10 km volt hátra, meg a haza felé vezető MÁV kalandtúra.

Kerékpár szállító rész természetesen nincs a vonaton - menetrend szerint van, de ugye ez a MÁV - a vagonban szaharai hőség, szellőzés nuku, első peronra fel a bringák és szauna Vácig. Miért Vácig, mert ugye simán nem lehet eljutni a köztes Budapesti állomásokig, valami degeneráltan kitekert találmány szerint aki esetleg, le akar szállni Vác és a Nyugati között az szálljon át egy másik vonatra Vácott. Csak gratulálni tudok a kiagyalójának. 

Öröm az ürömben, hogy ez a vonat viszont alacsonypadlós és klímás volt.

Íme az utunk számokban:

https://ridewithgps.com/trips/16980647

Felkészülés

Egy kis edzés sosem árt....

Sajnos a szaharai hőség szépen keresztül húzta a számításaimat, már ami az edzés tervemet illeti. Az egészet lehúzta Lucifer a lefolyón. De az ördögnek ez a dolga :)

 

De úgy döntöttünk, hogy bepótoljuk a megfőtt edzéseket, és augusztusban, konkrétan a jövő héten körbe tekerjük két nap alatt a nagy lavórt azaz a Balatont. 

Terveink szerint Balatonaligától indulnánk és az első napon Gyenesdiást célozzuk meg, kb. 110 km távolsággal, a második napon pedig szintén 110 km távval számolhatunk. Az időjárás az előrejelzések szerint kegyes lesz velünk - eső nem számít - csak a banánérlelő hőséget mellőzük. 

Ha lesz lehetőségünk akkor megcsináljuk ezt a "kihívást" közben, végül is minden adott hozzá (lásd az alábbi linket):

http://www.balatontipp.hu/balatoni_bicikliut/balatoni_bringakor_bizonyitvany/

 

 

Útvonal

Elkészült....

Kisebb, nagyobb kitérők kivételével, elkészült az útvonalterv is. Semmit nem tervezünk mereven betartani, ahogy esik úgy puffan. 

Igyekszünk minden este valamilyen kempingbe sátrazni, de ha nem sikerül akkor sem esünk kétségbe, megyünk a "csillag kempingbe". Persze azért jobb lesz a sima kemping mindenféle luxus cikkel - úgymint reggeli kávé, zuhany,angol WC és egyéb civilizációs hívságok!

Íme az útvonal terv: 

 

Közel 680 km és 5200 m szint különbség!

Kezdődik a felkészülés is a túrára, bár ez a trópusi hőség azért jelentősen korlátozza a lehetőségeinket, hiszen nem szeretnénk megsülni és felbukni az edzéseken. Talán a jövő héten lesz alkalom arra, hogy egy pár napot keményen toljuk a távolságot és a nyeregbe töltött időt :) .....

Készülődés

Lassan készülődik a csapat, folyamatban a beszerzések, készülnek az útvonaltervek.........

És lassan beindul a visszaszámlálás, már csak egy hónap az indulásig. Persze legszívesebben már a nyeregben ülnénk és indulnánk erre a nagy kalandra, de addig még aludni kell pár napot.....