Határon át, meg nem is

Mi terveztünk, a hőség meg végzett.

Szóval és tettel, balatoni kört terveztünk, börzsönyi túrákat, aztán beköszöntött a banánérlelő trópusi hőség és izzadás lett a túra helyett, mert azért mindennek van határa, olvadt aszfalton nem tekerünk!

 

De ezen a héten kissé engedett a hőség, szinte hűvös 33 fok volt, így lassan de biztosan kimozdultunk egyet, hogy a cseh túra előtt legyen már valamennyi kilométer a lábunkban. Találtunk is egy remek kis túra útvonalat, ami hajaz a cseh dombsághoz és a táv is megfelelő volt. 

Egy remek karika az Ipoly mentén, 80 km többé-kevésbé, kb. 550 m szint, remek utak, és nem utolsó sorban remek sörök!

Mivel sportembereknek nevezzük magunkat, így Szobig természetesen vonattal utaztunk, majd innen kezdtünk csak a nyeregbe dolgozni. Letkésig a csodás Ipoly völgyben haladtunk, majd hol közel, hol távolabb a folyótól folytatódott az utunk egészen Tésáig, ahol az országút a határ maga. 

Itt átléptük a "gúnyhatárt" és egy nyomokban aszfaltot is tartalmazó útnak csúfolt valamin leereszkedtünk Ipolyviskre. kis technikai szünet után - kocsma látogatás, szigorúan Kofolát fogyasztva (a helyi Kóla) - tovább tekertünk. 

És itt jött a meglepetés, az utak kiváló mínőségüek, a rajta közlekedők pedig magyar bringás szemmel nézve ufók! itt nincs idegbeteg előzés, leszorítás,centizés, ha nem tud előzni akkor jöb utánad a te tempódba, és nem a kerekeden, hanem tisztes távolságban, amikor el tud menni akkor pedig átmegy a felezővonalon és úgy előz!

Szete után jó kis hullámvasút az út, egy 12 % emelkedővel. Utána csendes és szerény kis falvakon tekertünk keresztül, egészen Szalkáig. itt volt a második technikai szünet és azért itt már lecsúszott egy-három korsó sör is.

A penzumból már csak 10 km volt hátra, meg a haza felé vezető MÁV kalandtúra.

Kerékpár szállító rész természetesen nincs a vonaton - menetrend szerint van, de ugye ez a MÁV - a vagonban szaharai hőség, szellőzés nuku, első peronra fel a bringák és szauna Vácig. Miért Vácig, mert ugye simán nem lehet eljutni a köztes Budapesti állomásokig, valami degeneráltan kitekert találmány szerint aki esetleg, le akar szállni Vác és a Nyugati között az szálljon át egy másik vonatra Vácott. Csak gratulálni tudok a kiagyalójának. 

Öröm az ürömben, hogy ez a vonat viszont alacsonypadlós és klímás volt.

Íme az utunk számokban:

https://ridewithgps.com/trips/16980647

Ajánló
Kommentek
  1. Én